Mer information

 Djurgården 7-2 600px

Livtidsförlängningen av Djurgården 7 är nu avslutad. Hela drivlinan är ny med Volvo Penta D9, Twindisc backslag mm. monterades. Elpannan har ett värmeåtervinningssystem från motorn, maskinrummet är brandklassat och bullerisolerat enligt A60 standarden. Allt för att säkerheten och arbetsmiljö ska var i toppskick för både personal och passagerare. All el på hela fartyget är utbytt i sammarbete med El & Kylteknik ifrån S:t Olof. Samma koncept som Djurgården 4 fick installerat.

Allt under huvuddäck helblästrades och målades och nya bränsletankar tillverkades i Simrishamn och monterades på Tenö. Styrhytten delvis renoverad och delar av passagerarsalongen. Det finns knappt en bult i hela fartyget som inte är rörd, säger Daniel (projektledare)

Vi tackar Strömma kanal bolag för att vi fick förtroendet att livtidsförlänga Djurgården 4 & 7